Zo te zien gebruikt u nog een oude webbrowser die niet langer wordt ondersteund en mogelijk onveilig is.

U kunt hier gratis upgraden naar de nieuwste versie van Internet Explorer.

U kunt er ook voor kiezen om over te stappen op een modernere browser zoals Firefox of Google Chrome

Rob Tol: Geven en vragen

Mensen praten graag spontaan over negatieve ervaringen, bijvoorbeeld een slechte service. Uit onderzoek blijkt dat dit minimaal zeventien keer wordt doorverteld in een netwerk. Met name vandaag de dag via social media. Goede ervaringen vertelt men helaas maar gemiddeld drie keer door. Ook blijkt dat meer dan zestig procent van de klanten wegloopt door gebrek aan aandacht. Bedenk nu dat bestaande klanten de belangrijkste wervingsbron voor nieuwe klanten zijn. Daar komt bij dat het werven van klanten in zakelijke markten gemiddeld minstens zeven keer meer kost (vooral kostbare tijd) dan het behouden van klanten. Geef dus aandacht aan je klanten en je netwerk. 

Gericht netwerken helpt je, op lange termijn, bij het bereiken van je doelen. Maar dan dien je wel te weten wat je wilt bereiken. Het kan via een gedachtewisseling zijn of een vraag. Je doel is duidelijk? Je hebt een reële vraag die geen geld kost of veel tijd van de ander vraagt? Stel de vraag! Zet je vragen aan mensen die jou kunnen helpen op een rijtje om ze te verwezenlijken en herinner je jezelf hieraan. Vraag ook eens hoe je de ander kunt helpen met zijn doel. Vaak ontstaat een mooi contact, dat je vervolgens weer dient te onderhouden natuurlijk. 

Hoe werkt dat in jouw business? 

Veel netwerkplezier toegewenst, 

Rob B. Tol 
Rob@NetwerkAcademie.nl 

Members en partners van Capelle Business Plaza

  • Nic Visser
  • Ook hier uw advertentie
  • Carwash
  • Uw logo hier
  • Bestenzet met sign en display
  • Rabobank
Profiteer van de voordelen als member van Capelle Business Plaza Meld u nu aan

Gemeente
Mentor Capelle
ijssel magazine