Zo te zien gebruikt u nog een oude webbrowser die niet langer wordt ondersteund en mogelijk onveilig is.

U kunt hier gratis upgraden naar de nieuwste versie van Internet Explorer.

U kunt er ook voor kiezen om over te stappen op een modernere browser zoals Firefox of Google Chrome

‘De kracht van goede samenwerking’

Een woensdagmiddag in oktober, in winkelcentrum de Scholver. Ik zit aan een spreektafel in de Tuinkamer. Dit is een winkelruimte die we als gemeente hebben ingericht om te laten zien hoe we het winkelcentrum en de wijk Schollevaar de komende tijd gaan opknappen. Als wethouder probeer ik hier geregeld een paar uurtjes te zijn. Door zelf met bewoners in gesprek te gaan, hoor ik uit eerste hand wat zij van onze plannen vinden. 

Als gemeente zijn we druk bezig om de Capelse winkelcentra aan te pakken. In onze beleving moet de Koperwiek het ‘hoofd winkelcentrum’ worden waar je echt gaat winkelen, met daaromheen kleinere winkelcentra waar je naartoe gaat voor je dagelijkse boodschappen. Maar dan moeten die kleinere winkelcentra wel voldoende aantrekkingskracht hebben. 

Terwijl ik voor me uitkijk, zie ik het winkelend publiek in de Scholver voorbijlopen. Opvallend hoeveel mensen op een gewone woensdagmiddag even een bloemetje halen bij de Kleine Plantage of een lekkerbekje scoren bij de nieuwe viswinkel, 1Visspeciaalzaak. Zo’n nieuwe winkel vergroot duidelijk de aantrekkingskracht van het winkelcentrum. Mooi om te zien. En wat mij betreft komen er nog veel nieuwe winkels bij. 

In gedachten probeer ik me alvast voor te stellen hoe de Scholver er volgend jaar rond deze tijd uit ziet. Vernieuwde entrees, een opgeknapte parkeergarage, nieuwe winkels, de uitbreiding van de AH achter de rug, het Pier Panderplein ligt er prachtig bij en ga zo maar door. Met die aantrekkingskracht komt het helemaal goed! 

Dan denk ik terug aan een ander Capels winkelcentrum, de Terp. Dit winkelcentrum was een paar jaar geleden op sterven na dood. Een sombere en grauwe omgeving, met veel metershoge foto’s aan de wanden om de achterliggende leegstand te verhullen. Als gemeente hebben we toen het goede voorbeeld gegeven door de parkeergarage op te knappen. Hierdoor kwam het enthousiasme terug bij de winkeliers en wilde iedereen er weer vol voor gaan. Met resultaat! Samen hebben we van de Terp weer iets moois gemaakt. De aantrekkingskracht is groter dan ooit tevoren. Niet voor niets is het winkelcentrum door MKB Rijnmond uitgeroepen tot beste winkelgebied van de regio. 

Ik wil niet op de zaken vooruit lopen. Maar wat zou het mooi zijn als de Scholver straks ook zo’n prijs krijgt. Alle ingrediënten voor succes zijn in ieder geval aanwezig. Enthousiaste vastgoedeigenaren, bestaande winkeliers die weer vooruit kijken, nieuwe winkeliers die zich aanbieden en wij als gemeente die het goede voorbeeld willen geven. Ik geloof echt in de kracht van goede samenwerking tussen overheid en ondernemers. Nu is het zaak dat we boter bij de vis doen en de handen uit de mouwen steken. Ik kan niet wachten.

Eric Faassen
Wethouder Economische Zaken

 



Members en partners van Capelle Business Plaza

  • Nic Visser
  • Ook hier uw advertentie
  • Carwash
  • Uw logo hier
  • Bestenzet met sign en display
  • Rabobank
Profiteer van de voordelen als member van Capelle Business Plaza Meld u nu aan

Gemeente
Mentor Capelle
ijssel magazine